ဒုတိယေျမာက္ မဲေဆာက္-ျမ၀တီခ်စ္ၾကည္ေရးတံတား စီမံကိန္းစတင္
ထိုင္းဘက္ျခမ္းတြင္ ေတြ႔ရသည့္ ဒုတိယေျမာက္ မဲေဆာက္-ျမ၀တီခ်စ္ၾကည္ေရးတံတားစီမံကိန္းေနရာ
ဇြန္ ၅ရက္၊ ၂၀၁၅ခုႏွစ္။ ေကအိုင္စီ
ထိုင္းဘတ္ေငြ သန္း ၃,၉၀၀ ကုန္က်မည့္ ဒုတိယေျမာက္ မဲေဆာက္-ျမ၀တီခ်စ္ၾကည္ေရးတံတားစီမံကိန္းကို ထိုင္းလမ္းတံတားတည္ေဆာက္ေရးအဖြဲ႔က ယခုလ ဇြန္ဆန္းမွစတင္ကာ ထိုင္းဘက္ျခမ္းတြင္ စက္ယႏၱယား မ်ားျဖင့္ ေျမတိုင္းထြာျခင္း၊ ျခင္းကပ္တိုင္ေနရာမ်ား သတ္မွတ္တိုင္ထြာျခင္း၊ ေျမညိႇျခင္းအပါအ၀င္ စီမံကိန္း လုပ္ငန္းမ်ား စတင္ေနၿပီျဖစ္သည္။အဆိုပါတံတားကို ျမန္မာႏိုင္ငံ ကရင္ျပည္နယ္၊ ျမ၀တီၿမိဳ႕အမွတ္ (၅)ရပ္ကြက္ရိွ ေရပူေနရာႏွင့္ ထိုင္းဘက္ျခမ္း မဲေဆာက္ၿမိဳ႕နယ္ အတြင္းရိွ ဘန္႔၀မ္တခင္းရမ္းစီရင္စု အမွတ္ (၇)ရပ္ကြက္တို႔ကို ခ်ိတ္ဆက္တည္ေဆာက္မည့္ နယ္ျခားေသာင္းရင္းျမစ္ျဖတ္ေက်ာ္မည့္ ေရလယ္တိုင္မပါသည့္ ႀကိဳးတံတားအမ်ဳိးအစားျဖစ္သည္။
ဒုတိယေျမာက္ ခ်စ္ၾကည္ေရးတံတား စီမံကိန္းအေပၚ ထိုင္းဘက္မွ တံတားတည္ေဆာက္ေရး တာ၀န္ရိွသူ တစ္ဦးက “ထိုင္းဘက္ကေတာ့ လုပ္ငန္းစတင္ၿပီ။ အခုေတာ့ ျမင္တဲ့ အတိုင္းပဲ။ အုတ္ျမစ္ခ်မွာကေတာ့ ေရွ႕လဆန္း ပိုင္းမွာ ျဖစ္တယ္။ ျမန္မာႏိုင္ငံက သမၼတကိုလည္း ဖိတ္ၾကားဖို႔ စီစဥ္ေနၾကတယ္။ ဒီတံတားက ထိုင္းနဲ႔ ျမန္မာ အတြက္ အာရွနဲ႔ အေနာက္ႏိုင္ငံေတြကို တိုက္႐ိုက္ကုန္သြယ္ႏိုင္မဲ့ အခြင့္အလမ္းေတြကို ရရိွေစမွာ ျဖစ္တယ္”ဟု ေျပာသည္။
ထို႔အျပင္ အဆိုပါ တံတားတည္ေဆာက္ေရး တာ၀န္ရိွသူက တံတားအုတ္ျမင့္ခ်အခမ္းအနားကို လာမည့္ လဆန္းပိုင္းတြင္ ထိုင္းနိုင္ငံ၀န္ႀကိးခ်ဳပ္ တက္ေရာက္မည္ျဖစ္ၿပီး ျမန္မာႏိုင္ငံမွ ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတ တက္ေရာက္ႏိုင္ရန္အတြက္လည္း ညိႇႏိႈင္းေဆာင္ရြက္မႈမ်ားျပဳလုပ္ေနသည္ဟု ျဖည့္စြက္ေျပာဆိုသည္။
တံတားတည္ေဆာက္မႈအတြက္ ထိုင္းႏိုင္ငံက အကုန္အက်ခံမည္ျဖစ္ၿပီး ျမန္မာႏွင့္ထိုင္းဖက္တြင္ ျခင္းကပ္တိုင္ ၁၂ တိုင္စီ ပါရိွမည့္ ေရလည္တိုင္မပါေသာ ႀကိဳးတံတားျဖစ္ကာ တည္ေဆာက္မႈကို ထိုင္းဖက္မွ အဓိက တာ၀န္ယူတည္ေဆာက္မည္ျဖစ္ေၾကာင္းႏွင့္ တည္ေဆာက္မည့္ေနရာ၌ လက္ရိွတံတား၏ ေျမာက္ဘက္ ၅ ကီလိုမီတာ အကြာအေ၀းတြင္ ရွိသည္ဟု သိရသည္။
ထိုင္းလုပ္ငန္းရွင္တစ္ဦးျဖစ္သူ ႏိုင္ဆူခ်ိဳင္းက “ဒီတံတားသစ္ ၿပီးရင္ေတာ့ ထိုင္းနဲ႔ျမန္မာသြယ္မႈက ပိုမိုတိုးတက္ လာမွာျဖစ္တယ္။ အခုအေနအထားကေတာ့ ကုန္ေတြကို ကားငယ္ေတြနဲ႔တံတားေပၚကေန အလီလီသယ္ေနရ ေတာ့ ေနွာင့္ေနွးမႈေတြနဲ႔ဆိုေတာ့ ထင္သေလာက္ ခရီးက မေပါက္ဘူး”ဟု ေကအိုင္စီသို႔ ေျပာသည္။
လက္ရိွ မဲေဆာက္-ျမ၀တီခ်စ္ၾကည္ေရးတံတားသည္ ထိုင္းဘတ္ေငြ ၇၉.၂ သန္း အကုန္အက်ခံကာ ထိုင္းႏိုင္ငံမွ တည္ေဆာက္ခဲ့ၿပီး ၁၉၉၇ ခုႏွစ္ ေအာက္တိုဘာလ ၁၅ ရက္ေန႔တြင္ စတင္ဖြင့္လွစ္အသံုးျပဳခဲ့ရာ ၂၀၀၆ ခုႏွစ္ ဇူလိုင္ ၂၅ ရက္ေန႔မွစ၍ တံတားႀကံ႕ခိုင္မႈက်ဆင္းလာခဲ့ၿပီး ကုန္တင္ကားႀကီးမ်ား ယခင္ကဲ့သို႔ အသံုးျပဳႏိုင္ျခင္း မရိွေတာ့သည္မွာ ယေန႔အခ်ိန္အထိျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။
ထိုင္း-ျမန္မာနယ္စပ္ကုန္သြယ္ေရး၏ အဓိက လမ္းေၾကာျဖစ္သည့္ မဲေဆာက္-ျမ၀တီ လမ္းေၾကာမွတဆင့္ ႏွစ္ႏိုင္ငံကုန္သြယ္မႈ တရား၀င္ပမာဏမွာ တစ္လလွ်င္ ထိုင္းဘတ္ေငြ သန္း ၃ ေထာင္ေက်ာ္ရိွသည္ဟု ထိုင္းႏိုင္ငံ ကုန္သည္ႀကီးမ်ားအသင္း၏ မွတ္တမ္းမ်ားတြင္ ေဖာ္ျပထားသည္။


0 comments:
Post a Comment