Friday, 12 June 2015

စာသင္ခန္းထဲက ေဖ့စ္ဘြတ္ခ္ျပႆနာ

‘‘သူငယ္ခ်င္းအတုအေယာင္မ၊ ငါ့ေနာက္ေက်ာဓားနဲ႔ထိုးမ၊ ငါ့ဘ၀ထဲကေန နင့္ကုိေသလူသတ္မွတ္လုိက္ၿပီ။ ေဖ့စ္ဘြတ္ခ္၊ ဗိုက္ဘာ  ဖုန္းနံပါတ္အားလံုးကို ဘေလာ့ဂ္သင့္တာ ဘေလာ့ဂ္၊ ဖ်က္တန္တာ ဖ်က္ပစ္လုိက္ၿပီ ဘုိင့္ဘိုင္’’ အထက္ပါ စာေၾကာင္းမွာ န၀မတန္း ေက်ာင္းသူတစ္ဦးက ၎အား     ပုဂၢိဳလ္ေရးတိုက္ခိုက္ခဲ့ သည့္ အတန္းေဖာ္သူငယ္ခ်င္းတစ္ဦးအတြက္ ၎၏ေဖ့စ္ဘြတ္ခ္ စာမ်က္ႏွာတြင္ ျပန္လည္တုံ႔ျပန္ ေရးသားခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။
ျပင္ပလူမႈေရးျပႆနာမ်ား၊ လုပ္ငန္းခြင္အတြင္း အဆင္မေျပမႈမ်ားႏွင့္ အယူအဆမတူသူမ်ား ၾကားတြင္ လူမႈကြန္ရက္ေပၚ၌ အျပန္အလွန္ေျပာဆိုတုိက္ခုိက္ျခင္းတုိ႔ မၾကာခဏေတြ႕လာရသည္။
ႏွစ္အနည္းငယ္အတြင္း မိုဘုိင္းဖုန္းႏွင့္ အင္တာနက္ အသံုးျပဳသူဦးေရ အမ်ားအျပားတုိးတက္လာသည့္ ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္ တစ္ခ်ိန္က လူနည္းစု(သို႔မဟုတ္) လူႏွစ္ဦးသာ ေျပာဆုိေျဖရွင္းလိုက္သည့္ ကိစၥမ်ားအျဖစ္မွ လူသန္းခ်ီအသံုးျပဳေနေသာ လူမႈကြန္ရက္ စာမ်က္ႏွာမ်ားတြင္ တစ္ဦးႏွင့္တစ္ဦး မေက်နပ္မႈမ်ားကုိ အတိအလင္းေျပာဆုိ တိုက္ခိုက္သည့္ အျဖစ္မ်ားသုိ႔ ေရာက္ရွိလာသည္။
ယခုမူယင္းကဲ့သို႔ ေဖ့စ္ဘြတ္ခ္ေပၚမွ ပုဂၢိဳလ္ေရးအျပန္အလွန္တုိက္ခုိက္မႈမ်ားမွာ စာသင္ခန္းထဲမွ ကေလးငယ္မ်ားအထိပါ ကူးစက္လာၿပီျဖစ္သည္။
ထိုကဲ့သုိ႔ ျပႆနာမ်ားက ေက်ာင္းသူ၊ေက်ာင္းသားမ်ားအၾကား မည္မွ်ပ်ံ႕ႏွံ႔ေနသည္မသိ။ ယခုႏွစ္ ေက်ာင္းဖြင့္ရာသီတြင္ အေျခခံပညာေက်ာင္းမ်ားတြင္ စည္းကမ္းတစ္ခုတုိးလာခဲ့သည္။ စည္းကမ္းကုိ ခ်ိဳးေဖာက္ပါက ေက်ာင္းထုတ္အျပစ္ေပးသည္အထိ အေရးယူမည္ဟူ၏။ ယင္းစည္းကမ္းခ်က္အသစ္မွာ ေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူမ်ားတြင္ ေဖ့စ္ဘြတ္ခ္ အသံုးျပဳၿပီး တစ္ဦးႏွင့္တစ္ဦး ဆဲဆုိရန္ျဖစ္ျခင္း၊ သူတစ္ပါးမေကာင္းေၾကာင္းေရးျခင္း၊ မွတ္ခ်က္၀င္ေပးျခင္း၊ ညစ္ညမ္းေသာ ဓာတ္ပံုစာမ်ား ေရးတင္ျခင္း စသည္တုိ႔ ရွိလာသည့္အတြက္ ယင္းသုိ႔ျပဳလုပ္ပါက ေက်ာင္းစည္းကမ္းထိန္းသိမ္းေရးအဖဲြ႕က ေက်ာင္းထုတ္သည္အထိ  အေရးယူသြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း ထုတ္ျပန္ခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။
‘‘ကိုးတန္းေက်ာင္းသူေတြ ေဘာလံုးပဲြအားေပးရင္း တစ္သင္းနဲ႔တစ္သင္း မနာလိုေအာင္ ေျပာၾကရာကေန ေဖ့စ္ဘြတ္ခ္ေပၚထိ တက္ၿပီးရန္ျဖစ္ၾကတယ္။ ေနာက္မွ ႏွစ္ေယာက္စလံုးကမခံႏုိင္ေတာ့ ဆရာမကို လာတိုင္ၾကလို႔ ရွင္းေပးလိုက္ရေသးတယ္’’ဟု ေျမာက္ဒဂံုၿမိဳ႕နယ္မွ   အထက္တန္းေက်ာင္းဆရာမတစ္ဦးက ေျပာျပသည္။
အေၾကာင္းအမ်ိဳးမ်ိဳးေၾကာင့္ မေက်နပ္သည့္ ကိစၥမ်ားကို လူမႈ ကြန္ရက္မွ တစ္ဆင့္ ေရးသား တိုက္ခုိက္သည့္ ျဖစ္စဥ္မ်ားသည္ ယခင္က လုပ္ငန္းခြင္၀င္ေရာက္ေနသည့္ လူမ်ားႏွင့္လူလတ္ပုိင္းမ်ားတြင္သာ ေတြ႕ရေလ့ရွိၿပီး အဆိုပါအက်င့္မ်ားသည္ အတုျမင္အတတ္သင္တတ္သည့္ ကေလးမ်ားထံသုိ႔ ကူးစက္လာျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း အေျခခံပညာအထက္တန္းေက်ာင္းမွ ဆရာမတစ္ဦးက ေထာက္ျပသည္။
‘‘ေက်ာင္းတက္ေနတဲ့ ကေလးေတြ ေဖ့စ္ဘြတ္ခ္မွာ အခ်င္းခ်င္းေျပာၿပီး ရန္ျဖစ္ၾကတယ္ဆိုတာ လူႀကီးေတြဆီက ကူးစက္လာတာပဲေလ။ ကေလးဆုိတာ အတုျမင္အတတ္သင္ပဲ။ အဲဒီလို မ်ိဳးေတြကို တကယ္တမ္းစိစစ္မယ္ဆုိရင္ လုပ္ငန္းခြင္ေတြနဲ႔ျပင္ပက လူႀကီးေတြပါ ေဖ့စ္ဘြတ္ခ္မွာ တျခားလူေတြအေၾကာင္း ေစာင္းေျမာင္းေရးသားတာေတြ ထိန္းခ်ဳပ္ရမယ္’’ဟု ကမာရြတ္ၿမိဳ႕နယ္၌ အထက္တန္းျပဆရာမလုပ္ေနသည့္ ေဒၚခင္မာခ်ိဳက ေျပာသည္။
ေဖ့စ္ဘြတ္ခ္ကဲ့သို႔ လူမႈကြန္ရက္မ်ားသည္ ကမၻာတစ္၀န္းမွ လူေပါင္းသန္းရာခ်ီအသံုးျပဳေနေသာ အြန္လိုင္းစာမ်က္ႏွာမ်ားျဖစ္သည့္အတြက္ မိမိတင္လိုက္သည့္  အေၾကာင္းအရာတစ္ခုသည္ လူေပါင္းမ်ားစြာထံသုိ႔ ေရာက္ရွိသြားမည္ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ တစ္ဦးႏွင့္ တစ္ဦး တိုက္ခိုက္သည့္အေၾကာင္း အရာမ်ား ေရးသားရာတြင္ ထိန္းသိမ္းကာ ေရးသင့္ေၾကာင္း ပညာရွင္မ်ားက အႀကံျပဳသည္။
‘‘အြန္လိုင္းကုိ သီးျခား ကမၻာ တစ္ခုလို႔ ထင္ၿပီး သူတုိ႔ေျပာခ်င္တာေတြ စြတ္ၿပီးေျပာေနၾက တယ္။ တကယ္ေတာ့ ဒါက ကိုယ့္ဘ၀ရဲ႕ ဒစ္ဂ်စ္တယ္အစိတ္အပိုင္းတစ္ခုပါ။ လူမႈကြန္ရက္ေပၚမွာ လုပ္ခဲ့တဲ့ဟာေတြက တစ္ခ်ိန္ၾက ကုိယ့္အတြက္ မွတ္တမ္းတစ္ခုလည္း ျဖစ္ႏုိင္တဲ့အတြက္ အခုလို ေျပာေနတာေတြက ကုိယ္ဘာလုပ္ေနတယ္ဆုိတာ ေဖာ္ျပေနသလုိပါပဲ’’ဟု အမုန္းစကားေျပာမႈမ်ားအတြက္ ေဖ့စ္ဘြတ္ခ္ႏွင့္ လက္တဲြေဆာင္ရြက္ေနသည့္ ျမန္မာအိုင္စီတီ ဖံြ႕ၿဖိဳးတုိးတက္ေရးအဖြဲ႕ (IMDO) မွ စီမံခန္႔ခဲြေရးဒါ႐ုိက္တာ ကိုေနဘုန္းလတ္က ေျပာသည္။
လူမႈကြန္ရက္သံုးစဲြသူမ်ားသည္ ၎တုိ႔၏ သေဘာထားကဲြလဲြမႈ၊ လူမႈေရးျပႆနာမေက်နပ္မႈ စသည့္ အေျခအေနအမ်ိဳးမ်ိဳးအတြက္ စိတ္ထြက္ေပါက္အေနျဖင့္ ထုတ္ေဖာ္ေရးသားၾကရာမွ တစ္ဦးႏွင့္ တစ္ဦး အတိအလင္းေျပာဆုိတိုက္ခုိက္သည့္ အဆင့္အထိ ေရာက္ရွိလာျခင္းျဖစ္သည္။
ျပည္တြင္း၌ လုပ္ငန္းႏွင့္ ပတ္သက္သည့္ အခ်က္အလက္မ်ား၊ အခ်င္းခ်င္းမေျပလည္မႈမ်ားအား လူမႈကြန္ရက္တြင္ တက္ေရာက္ေရးသားျခင္းကို တားျမစ္ခ်က္ ကုမၸဏီမ်ားရွိေသာ္လည္း၊ ကန္႔သတ္ခ်က္မထားသည့္ ကုမၸဏီမ်ားလည္းရွိသည့္အတြက္ လုပ္ငန္းခြင္တြင္ အခ်င္းခ်င္းပုတ္ခတ္ေရးသားမႈမ်ား ေတြ႕ေနရ ေၾကာင္း ခရီးသြားလုပ္ငန္း လုပ္ကုိင္သူ တစ္ဦးက ေျပာသည္။
‘‘ႏုိင္ငံတကာကုမၸဏီႀကီးေတြမွာ အလုပ္ခန္႔မယ္ဆုိရင္ အလုပ္နဲ႔ပတ္သက္တဲ့ စည္းကမ္းေတြအျပင္ လူမႈကြန္ရက္ေပၚမွာ ထိန္းသိမ္းရမယ့္ စည္းကမ္းေတြလည္း သတ္မွတ္ထားတယ္။ အဲဒါေတြကို လက္ခံၿပီး လိုက္နာမွ အလုပ္ခန္႔တယ္။ ျပည္တြင္းမွာလည္း အဲဒါမ်ိဳးေတြ လုပ္ထားသင့္ပါတယ္’’ဟု MIDO မွ ပ႐ိုဂရမ္ မန္ေနဂ်ာ မထိုက္ထိုက္ေအာင္က အႀကံျပဳသည္။
ေက်ာင္းသားမ်ားၾကားတြင္ ေဖ့စ္ဘြတ္ခ္ေပၚမွတစ္ဆင့္ တိုက္ခိုက္သည့္စကားမ်ား ေရးသားျခင္းမွာ ေပၚပင္တစ္ခုအေနျဖင့္ အသြင္ေဆာင္လာၿပီး ၎တို႔သေဘာက်သည့္ အဆိုေတာ္၊ အႏုပညာရွင္၊ ေဘာလံုးအသင္းႏွင့္ ဂိမ္းကစားနည္းမ်ားအတြက္ တစ္ဦးႏွင့္တစ္ဦး ဆဲဆိုရန္ျဖစ္ျခင္းမ်ား မၾကာခဏရွိလာေၾကာင္း အထက္တန္းေက်ာင္းဆရာမတစ္ဦးကေျပာသည္။
‘‘ေက်ာင္းသားက ေက်ာင္းသားအလုပ္ပဲ လုပ္ရမွာပါ။ တခ်ိဳ႕ ေက်ာင္းသူေတြဆို ေက်ာင္းစတက္တဲ့ေန႔မွာ ဓာတ္ပံုခ်ည္း႐ိုက္ေနတာေတြ႕ရတယ္။ ေက်ာင္းသားအရြယ္က ေဖ့စ္ဘြတ္ခ္မသံုးသင့္ေသးဘူး။ မိဘေတြနဲ႔ဆိုင္တယ္။ ကိုယ့္သားသမီးဘာလုပ္ေနတယ္ဆိုတာ သိထားသင့္တယ္။ တခ်ိဳ႕ကေလးေတြက အင္တာနက္သံုးတာ မေကာင္းတဲ့ဘက္ကိုၾကည့္တာမ်ားလာတယ္’’ ဟု မရမ္းကုန္းၿမိဳ႕နယ္ရွိ ေက်ာင္းဆရာမတစ္ဦးကေျပာသည္။
လက္ရွိတြင္ အေျခခံပညာ ေက်ာင္းမ်ား၌ စာသင္ၾကားမႈကို မထိခိုက္ေစရန္ မုိဘိုင္းဖုန္းမ်ား ယူမလာေစရန္    ထုတ္ျပန္ထားသည္။
‘‘ဒီေခတ္မွာဖုန္းေတြက အလြယ္တကူသံုးႏိုင္ေတာ့ ကေလးေတြအရြယ္ဆို ဖုန္းသံုးတာတစ္ခုေလာက္ကိုပဲ ခြင့္ျပဳေပးသင့္ တယ္။ ေနာက္ဆံုးေပၚဟန္းဖုန္းေတြလည္း ေပးမကိုင္သင့္ေသးဘူး။ အိမ္ကသားကိုလည္း ေက်ာင္းသြားရင္ ဖုန္းမယူသြားခိုင္းဘူး’’ဟု တာေမြၿမိဳ႕နယ္ရွိ     န၀မတန္း ေက်ာင္းသားတစ္ဦး၏ မိခင္ကဆိုသည္။
‘‘တခ်ိဳ႕က ကိုယ္ကလည္း မွားေနေသးတယ္။ ျပႆနာကို ေသခ်ာမစဥ္းစားဘဲ ကိုယ့္တစ္ဖက္တည္းကေနပဲၾကည့္ၿပီး FB ကေန Personal Attack လုပ္မယ္ဆိုရင္ေတာ့ မူလ post တင္တဲ့သူ ကိုယ္တိုင္ ျပန္ထိခိုက္လာႏိုင္တယ္။ ကိုယ့္႐ွဴးကိုယ္ပတ္ဆိုသလိုေပါ့’’ဟု MRTV မွ အစီအစဥ္ တင္ဆက္သူ ကိုခ်မ္းေျမ႕ေအာင္က ၎၏ထင္ျမင္ခ်က္ကိုေျပာျပသည္။
ႏုိင္ငံတကာေက်ာင္းမ်ားတြင္ Internet Of Day ဟူ၍ လူငယ္မ်ားလူမႈကြန္ရက္အသံုးျပဳ ျခင္းႏွင့္ပတ္သက္ၿပီး တစ္ဖက္သားကို ထိခိုက္မႈမရွိေစရန္ႏွင့္ တာ၀န္ယူမႈရွိေသာ အသံုးျပဳမႈ ပံုစံမ်ားကို သင္ၾကားေပးသည့္ေဆြးေႏြးပြဲမ်ား ျပဳလုပ္ေပးေလ့ရွိသည့္အတြက္ ျပည္တြင္း၌ အဆုိပါပြဲမ်ားျပဳလုပ္ေပးရန္    လိုအပ္ေနသည္။
‘‘ႏုိင္ငံတကာေက်ာင္းေတြမွာဆိုရင္ အင္တာနက္အသံုးျပဳမႈ အေၾကာင္းေတြကို ကေလးေတြ နားလည္ေအာင္ လစဥ္ပညာေပးေဆြးေႏြးမႈေတြျပဳလုပ္ေပးေလ့ရွိတယ္။ အဲဒါမ်ိဳးေတြ ဒီမွာလည္း အမ်ားႀကီးလုပ္ေပးဖို႔လိုအပ္ေနပါတယ္’’ဟု မထိုက္ထိုက္ေအာင္က အႀကံျပဳသည္။
ထိုသို႔အေၾကာင္းအရာမ်ားကို လူမႈကြန္ရက္မ်ားတြင္ေရးသားျခင္းမ်ားသည္ မိမိတို႔ပတ္၀န္း က်င္ရွိသူမ်ားကို မထိခိုက္ေစရန္လည္းလိုအပ္ၿပီး အတုျမင္အတတ္သင္သည့္ ယေန႔လူငယ္ ေနာင္၀ယ္လူႀကီးျဖစ္လာမည့္ မ်ိဳးဆက္သစ္လူငယ္မ်ားအေပၚ မလႊမ္းမုိးေစရန္ လူမႈကြန္ရက္မ်ားသံုးစြဲသူမ်ားကပင္ ဆင္ျခင္ သင့္ေၾကာင္း စာေပနယ္ပယ္မွ ပုဂၢိဳလ္တစ္ဦးကသံုးသပ္သည္။
တစ္ႏွစ္သားအရြယ္ကေလးငယ္မွာ မုိဘိုင္းဖုန္းေဖ်ာ္ေျဖမႈမ်ား ႏွင့္ ရင္းႏွီးၿပီးေသာ ယေန႔ေခတ္တြင္ လူမႈကြန္ရက္ႏွင့္ခ်ိတ္ဆက္လာႏိုင္ေသာ ဖုန္းႏွင့္တက္ဘလက္မ်ား စာသင္ခန္းအတြင္းသို႔ အလြယ္တကူေရာက္ရွိလာၿပီျဖစ္သည္။
ဆိုရွယ္မီဒီယာသံုးစြဲသည့္ ဆယ္ေက်ာ္သက္မ်ားလည္း စာသင္ခန္းမ်ားတြင္ ရွိေနၿပီျဖစ္သည္။ ကေလးငယ္မ်ား ေဖ့စ္ဘြတ္ခ္သံုးသင့္၊  မသံုးသင့္ဟူသည့္ အခ်က္မွာ မိဘမ်ားအၾကား အႀကီးအက်ယ္ေဆြးေႏြးေနၾကသည့္ အေျခအေနေတာ့မရွိေသး။ ေဖ့စ္ဘြတ္ခ္သံုးသည့္ ဆယ္ေက်ာ္သက္မ်ားအတြက္ အေထာက္အကူျပဳမည့္ ပညာေပးမႈမ်ားေတာ့ မ်ားစြာ  ျပဳလုပ္ရန္ လိုအပ္လာေနၿပီျဖစ္သည္။
http://7daydaily.com/

0 comments:

Post a Comment

Follow on Blogger

ရခိုင္ မ်ဳိးဆက္သစ္ လူငယ္မ်ား အစည္းအရံုး (ထိုင္းနိုင္ငံေရာက္ ျမန္မာ့ ေရႊ႕ေျပာင္းအလုပ္သမားမ်ားအား ထိုင္းဥပေဒႏွင့္အညီ အေထြေထြ ကူညီေပးေရး ေစတနာ့ဝန္ထမ္း ကြန္ယက္) AGYO อาระกัน องค์กรเยาวชน คนรุ่นใหม่ (กลุ่มอาสาสมัครเครือข่ายช่วยเหลือแรงงานข้ามชาติสัญชาติพม่า ที่อาศัยอยู่ในประเทศไทย โดยให้ความช่วยเหลือทั่วไป ในภัยใต้กฎหมายไทย) AGYO ​

ထိုင္းျမန္မာတိုင္းရင္းေပါင္းေပါင္းစံုရိုးရာယဥ္ေက်းမႈမႈပြဲ

AGYO ARAKAN

Total Pageviews

Follow us on facebook

အဖတ္အမ်ားဆံုး

အုပ္စုအလိုက္ ပိုစ့္မ်ား

ဆရာေတာ္ အသွ်င္ဥတၱမ

http://www.agyo.org/2015/01/blog-post.html

ဆရာၾကီး ဦးသာထြန္း

http://agyo.org/2015/08/blog-post_14.html

Online Radio Arakan

လအလိုက္ ပိုစ့္မ်ား

Translate