ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္းေျပးဆြဲေနေသာ ယာဥ္လိုင္းမ်ား ယာဥ္စီးခပိုေတာင္းခံမႈ ပိုမိုရဲတင္းလာ
ရန္ကုန္ ဇြန္ ၂
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္းေျပးဆြဲေနေသာ ၅ဝ က်ပ္ႏွင့္ ၁ဝဝ က်ပ္တန္ ဘတ္စ္ကား
အမ်ားစုမွာ ဘတ္စ္ကားခကို ႏွစ္ဆပိုမို ေတာင္းခံမႈမ်ားရွိေနေၾကာင္း
ခရီးသြားမ်ားက ေျပာသည္။
မထသမွ သတ္မွတ္ထားေသာ ခရီးစဥ္အပိုင္းျဖတ္ သတ္မွတ္ေစ်းႏႈန္း အတိုင္းမဟုတ္ဘဲ ယာဥ္ေနာက္လုိက္ မ်ားက က်ပ္ ၅ဝ ခရီးကို က်ပ္ ၁ဝဝ၊ က်ပ္ ၁ဝဝ ခရီးကို က်ပ္ ၂ဝဝ ျဖင့္ ၎တို႔ စိတ္ႀကိဳက္ယာဥ္စီးခမ်ား ကို ေတာင္းခံေနေၾကာင္း ေန႔စဥ္ခရီးသြားမ်ားက ေျပာသည္။
ပံုမွန္ေစ်းဆိုပါက (၅၇)ယာဥ္လိုင္းစီးလွ်င္ က်ဳံးႀကီးမွ ဆူးေလ က်ပ္ ၅ဝ၊ ဆူးေလမွဂႏၵီ က်ပ္ ၅ဝ ျဖစ္ရမည့္အစား က်ံဳးႀကီးမွ ပန္းဆိုးတန္း က်ပ္ ၁ဝဝ၊ ပန္းဆိုးတန္းေက်ာ္လွ်င္ က်ပ္ ၂ဝဝ ေတာင္းၾကေၾကာင္း၊ သက္ႀကီးရြယ္
အိုမ်ားကို လည္း မေခ်မငံေျပာဆိုၿပီး ေတာင္းေၾကာင္း၊ ယခင္က လသာမွ ျဖတ္ေကြ႕တတ္သည့္ (၅၇) ယာဥ္လိုင္း အခ်ဳိ႕သည္ လိုင္းပိတ္ခံရမည့္ စည္းကမ္းခ်က္ေၾကာင့္ လသာမွ ျဖတ္ေကြ႕ျခင္းမရွိေတာ့ေၾကာင္း၊ ယခုလည္း ယင္းကဲ့သို႔ ထိေရာက္ျပင္းထန္သည့္ စည္းကမ္းမ်ားျဖင့္ တင္းက်ပ္မွ သာ ယာဥ္စီးခ ပိုမိုေတာင္း ခံျခင္းကို တားျမစ္ႏိုင္မည္ျဖစ္ ေၾကာင္း (၅၇)ယာဥ္လိုင္းကို ေန႔စဥ္ စီးေနရသူ ဝန္ထမ္း တစ္ဦးကေျပာသည္။
”ရန္ကုန္ၿမိဳ႕မွာေျပးဆြဲေနတဲ့ အထူးလိုင္းမဟုတ္တဲ့ ယာဥ္လိုင္းေတာ္ေတာ္ မ်ားမ်ားက ယာဥ္စီးခပိုေတာင္းေန ၾကတယ္။ သူတို႔က တစ္မွတ္တိုင္၊ ႏွစ္မွတ္ တိုင္စီးလည္း ေငြက်ပ္ ၁ဝဝ ေတာင္းတာပဲ။ က်ပ္ ၅ဝ ေပးစီးလို႔မရဘူး။ က်ပ္ ၂ဝဝ တန္ခရီးကိုလည္း က်ပ္ ၃ဝဝ ေတာင္းတယ္။ တခ်ဳိ႕ဆို က်ပ္ ၃ဝဝ မေပးႏိုင္လို႔ျပန္ေျပာေတာ့ ယာဥ္ ေနာက္လိုက္က ကားကို ရပ္ခိုင္းၿပီး ေရာက္ တဲ့ေနရာမွာ ခရီးသည္ကို ဆင္းခိုင္းတယ္။ ဒီအျပဳအမူကို တိုင္တန္းဖို႔ဆို တာလည္း သူတို႔မလုပ္ႏိုင္ၾကဘူး။ ေနာက္ ကားကို ဂိတ္ဆံုး ထိမသြားဘဲ ဂတ္(စ္)ျဖည့္ဖို႔၊ ကားျပင္ဖို႔တို႔ကို အေၾကာင္းျပၿပီး ခရီးသည္ေတြကို ခရီးမဆံုးခင္ဆင္း ခိုင္းတာေတြလည္းရွိတယ္။ ေက်နပ္မႈ မရွိရင္တိုင္တန္းပါဆို လို႔ ကားမွာ ေရးထားတဲ့ နံပါတ္ေတြကိုဆက္ေတာ့ ဒါက သူတို႔နဲ႔မဆိုင္လို႔ တျခား နံပါတ္ကို ဆက္ပါဆိုၿပီးလႊဲတယ္။ အဲဒီလိုပဲ ဟိုလႊဲဒီလႊဲနဲ႔ ေနာက္ဆံုး ဖုန္းေဘလ္ ကုန္တာပဲ အဖတ္တင္ သြားတယ္” ဟုေန႔စဥ္ လႈိင္သာယာ မွ ၿမိဳ႕ထဲသုိ႔ လာေရာက္အ လုပ္လုပ္ကိုင္ေန သူတစ္ဦးက ေျပာသည္။
ယင္းသို႔ျဖစ္ေနရျခင္းမွာ ျပည္သူ မ်ားအတြက္လည္း တိုင္တန္းႏိုင္ ေသာ Hotline သီးသန္႔မရွိျခင္း၊ ထိေရာက္ေသာျပစ္ဒဏ္မ်ား မခ် မွတ္ျခင္း၊ ၅၄၁၉ဝ၅၊ ၂၉၁၂၈၄၊ ၂၉၁၂၈၅ စသည့္ ဖုန္းနံပါတ္မ်ားသို႔ တိုင္ၾကားလွ်င္ လည္း ထိေရာက္မႈ မရွိျခင္းတို႔ေၾကာင့္ ယာဥ္ေနာက္လိုက္မ်ား ပိုမိုရဲတင္း လာျခင္းျဖစ္ ေၾကာင္း ေလ့လာသူမ်ားကသံုးသပ္သည္။
မထသမွ သတ္မွတ္ထားေသာ ခရီးစဥ္အပိုင္းျဖတ္ သတ္မွတ္ေစ်းႏႈန္း အတိုင္းမဟုတ္ဘဲ ယာဥ္ေနာက္လုိက္ မ်ားက က်ပ္ ၅ဝ ခရီးကို က်ပ္ ၁ဝဝ၊ က်ပ္ ၁ဝဝ ခရီးကို က်ပ္ ၂ဝဝ ျဖင့္ ၎တို႔ စိတ္ႀကိဳက္ယာဥ္စီးခမ်ား ကို ေတာင္းခံေနေၾကာင္း ေန႔စဥ္ခရီးသြားမ်ားက ေျပာသည္။
ပံုမွန္ေစ်းဆိုပါက (၅၇)ယာဥ္လိုင္းစီးလွ်င္ က်ဳံးႀကီးမွ ဆူးေလ က်ပ္ ၅ဝ၊ ဆူးေလမွဂႏၵီ က်ပ္ ၅ဝ ျဖစ္ရမည့္အစား က်ံဳးႀကီးမွ ပန္းဆိုးတန္း က်ပ္ ၁ဝဝ၊ ပန္းဆိုးတန္းေက်ာ္လွ်င္ က်ပ္ ၂ဝဝ ေတာင္းၾကေၾကာင္း၊ သက္ႀကီးရြယ္
အိုမ်ားကို လည္း မေခ်မငံေျပာဆိုၿပီး ေတာင္းေၾကာင္း၊ ယခင္က လသာမွ ျဖတ္ေကြ႕တတ္သည့္ (၅၇) ယာဥ္လိုင္း အခ်ဳိ႕သည္ လိုင္းပိတ္ခံရမည့္ စည္းကမ္းခ်က္ေၾကာင့္ လသာမွ ျဖတ္ေကြ႕ျခင္းမရွိေတာ့ေၾကာင္း၊ ယခုလည္း ယင္းကဲ့သို႔ ထိေရာက္ျပင္းထန္သည့္ စည္းကမ္းမ်ားျဖင့္ တင္းက်ပ္မွ သာ ယာဥ္စီးခ ပိုမိုေတာင္း ခံျခင္းကို တားျမစ္ႏိုင္မည္ျဖစ္ ေၾကာင္း (၅၇)ယာဥ္လိုင္းကို ေန႔စဥ္ စီးေနရသူ ဝန္ထမ္း တစ္ဦးကေျပာသည္။
”ရန္ကုန္ၿမိဳ႕မွာေျပးဆြဲေနတဲ့ အထူးလိုင္းမဟုတ္တဲ့ ယာဥ္လိုင္းေတာ္ေတာ္ မ်ားမ်ားက ယာဥ္စီးခပိုေတာင္းေန ၾကတယ္။ သူတို႔က တစ္မွတ္တိုင္၊ ႏွစ္မွတ္ တိုင္စီးလည္း ေငြက်ပ္ ၁ဝဝ ေတာင္းတာပဲ။ က်ပ္ ၅ဝ ေပးစီးလို႔မရဘူး။ က်ပ္ ၂ဝဝ တန္ခရီးကိုလည္း က်ပ္ ၃ဝဝ ေတာင္းတယ္။ တခ်ဳိ႕ဆို က်ပ္ ၃ဝဝ မေပးႏိုင္လို႔ျပန္ေျပာေတာ့ ယာဥ္ ေနာက္လိုက္က ကားကို ရပ္ခိုင္းၿပီး ေရာက္ တဲ့ေနရာမွာ ခရီးသည္ကို ဆင္းခိုင္းတယ္။ ဒီအျပဳအမူကို တိုင္တန္းဖို႔ဆို တာလည္း သူတို႔မလုပ္ႏိုင္ၾကဘူး။ ေနာက္ ကားကို ဂိတ္ဆံုး ထိမသြားဘဲ ဂတ္(စ္)ျဖည့္ဖို႔၊ ကားျပင္ဖို႔တို႔ကို အေၾကာင္းျပၿပီး ခရီးသည္ေတြကို ခရီးမဆံုးခင္ဆင္း ခိုင္းတာေတြလည္းရွိတယ္။ ေက်နပ္မႈ မရွိရင္တိုင္တန္းပါဆို လို႔ ကားမွာ ေရးထားတဲ့ နံပါတ္ေတြကိုဆက္ေတာ့ ဒါက သူတို႔နဲ႔မဆိုင္လို႔ တျခား နံပါတ္ကို ဆက္ပါဆိုၿပီးလႊဲတယ္။ အဲဒီလိုပဲ ဟိုလႊဲဒီလႊဲနဲ႔ ေနာက္ဆံုး ဖုန္းေဘလ္ ကုန္တာပဲ အဖတ္တင္ သြားတယ္” ဟုေန႔စဥ္ လႈိင္သာယာ မွ ၿမိဳ႕ထဲသုိ႔ လာေရာက္အ လုပ္လုပ္ကိုင္ေန သူတစ္ဦးက ေျပာသည္။
ယင္းသို႔ျဖစ္ေနရျခင္းမွာ ျပည္သူ မ်ားအတြက္လည္း တိုင္တန္းႏိုင္ ေသာ Hotline သီးသန္႔မရွိျခင္း၊ ထိေရာက္ေသာျပစ္ဒဏ္မ်ား မခ် မွတ္ျခင္း၊ ၅၄၁၉ဝ၅၊ ၂၉၁၂၈၄၊ ၂၉၁၂၈၅ စသည့္ ဖုန္းနံပါတ္မ်ားသို႔ တိုင္ၾကားလွ်င္ လည္း ထိေရာက္မႈ မရွိျခင္းတို႔ေၾကာင့္ ယာဥ္ေနာက္လိုက္မ်ား ပိုမိုရဲတင္း လာျခင္းျဖစ္ ေၾကာင္း ေလ့လာသူမ်ားကသံုးသပ္သည္။



0 comments:
Post a Comment